2004-2006 m. projektai

« Atgal

IX koridoriaus stočių kelių pailginimas

Projekto vykdytojas: AB „Lietuvos geležinkeliai"
Projekto numeris: 2005/LT/16/C/PT/002
Projekto pavadinimas: IX koridoriaus stočių kelių pailginimas

 

 

Projekto aprašymas

Situacija prieš projekto įgyvendinimą

 

Daugumos geležinkelių tinklo stočių keliuose ilgieji traukiniai negalėjo sustoti dėl riboto stočių atvykimo - išvykimo kelių ilgio. Tokie ilgieji traukiniai jau atvykdavo iš Baltarusijos į Kenos stotį ir galėjo vykti tik į Vaidotų kaupiamąjį kelyną, kur jie turėjo būti sutrumpinti iki maksimalaus 800 m ilgio, tuo metu tinkamo buvusiam maksimaliam 850 m pralankų kelių ilgiui. Dėl eksploatacinių reikalavimų buvo būtina prailginti kelius, kad stotyse būtų galima laikinai priimti ypač ilgus prekinius traukinius ir kad šiuos ilguosius prekinius traukinius galėtų apvažiuoti ir aplenkti greitesni vietiniai ir tarptautiniai keleiviniai traukiniai.

 

Projekto tikslai

 

Projekto Nr.2005/LT/16/C/PT/002 „IX koridoriaus stočių kelių pailginimas" tikslai pagerinti geležinkelių infrastruktūros techninį lygį, užtikrinti saugų ir nepertraukiamą geležinkelio eismą, pagerinti bendrą keleivių ir krovinių eismo pralaidumą, užtikrinti keleivių komfortą ir trumpesnį kelionės laiką, pagerinti bendras aplinkosaugines sąlygas geležinkelio sektoriuje sumažinant avarijų, kurių metų gali išsilieti aplinkai pavojingi kroviniai, tikimybę ir sumažinti triukšmo lygį.

 

Projektui skirta parama

2006 m. rugpjūčio 8 d. Europos Komisija savo sprendimu Nr. K(2006)3695 bei jo 2008 m. gruodžio 17 d. pakeitimu Nr.K(2008)8751 ir 2010 m. kovo 23 d. pakeitimu Nr.K(2010)1982 projektui Nr.2005/LT/16/C/PT/002 „IX koridoriaus stočių kelių pailginimas" (projekto vertė šiame EK sprendime yra 46.978.106,24 Lt) iš ES Sanglaudos fondo skyrė 39.931.390,30 Lt (85% projekto vertės), o Lietuvos Respublikos valstybė skyrė 5.989.917,44 Lt (12,75% projekto vertės) finansavimą. AB „Lietuvos geležinkeliai" įsipareigojo minėtam projektui skirti 1.056.798,50 Lt (2,25% projekto vertės). Projekto vertės padidėjimas buvo finansuojamas AB „Lietuvos geležinkeliai" lėšomis.

Pagal 2006 m. rugpjūčio 8 d. Europos Komisijos sprendimą Nr. K(2006)3695 bei jo 2008 m. gruodžio 17 d. pakeitimą Nr.K(2008)8751 ir 2010 m. kovo 23 d. pakeitimą Nr.K(2010)1982 projekto Nr.2005/LT/16/C/PT/002 „IX koridoriaus stočių kelių pailginimas" statybos darbų pradžia – 2006 m. balandžio mėn., pabaiga – 2010 m. gruodžio 31 d., o lėšų tinkamumo laikotarpis – nuo 2005 m. rugpjūčio 16 d. iki 2010 m. gruodžio 31 d.

 

Projekto įgyvendinimas

Projektas Nr.2005/LT/16/C/PT/002 „IX koridoriaus stočių kelių pailginimas" buvo įgyvendinamas dviem etapais:

- I etapas – Stočių kelių ilginimas IX koridoriaus Šiaulių-Klaipėdos ruože, kur buvo prailginti keliai 7 stotyse: Raudėnai, Dūseikiai, Telšiai, Tarvainiai, Šateikiai, Kūlupėnai ir Kretinga. Rangovas - UAB „Gelmagis". Darbai baigti 2008 m. balandžio mėn.

 II etapas: Stočųkeliųilginimas IX koridoriaus Vilniaus – Kybartųir Kaišadorių– Radvilišio ruožose, kur buvo prailginti keliai 10 stočų Kyvišė, Kaišadorys, Gaižūai, Radvilišis, Palemonas, Vilkavišis, Kybartai, Vievis, Jonava, KazlųRūa. Rangovas - jungtinė veiklos partneriai UAB „K Grupė, UAB „elmagis", UAB „lkesta" ir UAB „ugensa" (atsakinga narėUAB „K grupė). Darbųpradža 2007 m. lapkričo 22 d., pabaiga – 2010 m. liepos mė.

Projekto techninępriežūąvykdėjungtinė veiklos partneriai UAB „elvista" ir EPG Eisenbahn- und Bauplanungsgesellschaft mbH Erfurt.

 

Projekto įgyvendinimo priemonės

2008 m. balandžio mėnesį užbaigtas projekto pirmas etapas, kurio metu pailginti septynių stočių keliai IX koridoriaus Šiaulių-Klaipėdos ruože. Projekto II etapo įgyvendinimo metu 1050 m iki naudingo ilgio prailginti 10 stočių keliai, įskaitant gretimų kelių ir iešmų minėtose stotyse pritaikymą, kad geležinkelio tinklas būtų tinkamas ilgiesiems traukiniams, kurių bendrasis ilgis siekia iki 1000 m (daugiausiai 71 vagonas). Įgyvendinus projektą pagerėjo ir buvo išplėtotos pagrindinės geležinkelio tinklo dalys. Pagerinta infrastruktūra skatina sunkiųjų bei ypač ilgųjų prekinių traukinių eismą. Projektas apėmė 17 stočių pertvarkymą, 23 kelių prailginimą, 57 iešmų pakeitimą naujais, 4,5 km esamų ir 6,1 km naujų stočių kelių prailginimą. Pagrindinę projekto ekonominę naudą sudaro laiko ir einamojo remonto sąnaudų sutaupymas, padidėjęs eismo saugumas ir patikimumas. Baigus projektą ir pagerinus susisiekimą IX koridoriumi sudarytos sąlygos krovinių srautų pralaidumo didėjimui.
Europos Sąjungos Sanglaudos fondas: žingsnis į mūsų gerovę

 

Atnaujinta 2014-03-21