Modernizavimas ir technikos naujovės

Šiais laikais, vykstant globalizacijos procesams, net visa transporto rūšis kaip atskiras vienetas sunkiai konkuruoja tarptautinėje transporto paslaugų rinkoje. Norėdama išlikti konkurencinga, įmonė turi būti bendraisiais transporto koridoriais vežanti, su kitomis transporto priemonėmis glaudžiai bendradarbiaujanti. Bendra transporto sistema turi būti ekonomiškai efektyvi, suderinanti visų transporto rūšių plėtrą ir teikianti pirmenybę mažesnį neigiamą poveikį aplinkai darančiam transportui, didinanti energinio transporto sektoriaus efektyvumą, naudojanti daugiau alternatyvių ir mažiau – aplinką teršiančių degalų. Geležinkelių transportas kaip tik ir yra priskiriamas ekologiškesniam transportui, lyginant jį su kitomis transporto rūšimis.

Geležinkelių infrastruktūros direkcijos kryptis - modernios, naujos, sąveikios geležinkelių infrastruktūros sukūrimas. 
 
Tai apima:

- esamos infrastruktūros renovaciją ir modernizaciją tarptautiniuose transporto koridoriuose, jos parametrų gerinimą;

- integraciją į tarptautinius transporto koridorius, kuriant naują infrastruktūrą, elektrifikuojant geležinkelio kelius, įdiegiant ERTMS sistemą, įgyvendinant Rail Baltica projektus;

- techninės sąveikos su Europos geležinkeliais užtikrinimą.

 

Geležinkelių infrastruktūros modernizacijos prioritetai:

  1. Plėtoti TEN-T tinklą, maksimalų dėmesį skiriant projekto „Rail Baltica" įgyvendinimui;
  2. Statyti antruosius kelius, plėtoti pagrindinius Šiaurės jūros – Baltijos jūros koridoriaus kelius, atstatant pagrindinius kelio parametrus, t.y. keliant infrastruktūros kokybę, didinant traukinių greitį bei užtikrinant eismo saugumą;
  3. Svarbiausiose geležinkelio kelio linijose įrengti ERTMS;
  4. Tiesti antruosius kelius;
  5. Didinti traukinių greičius;
  6. Elektrifikuoti Šiaurės jūros – Baltijos jūros (IX B) koridoriaus kelius;
  7. Diegti intelektines transporto sistemas.


Pervaža – tai geležinkelio kelio susikirtimo su automobilių keliu viename lygyje vieta. Siekiant užtikrinti tiek automobilių, tiek geležinkelių transporto saugų bei nepertraukiamą eismą, nuolat ieškomos naujos technologijos, konstrukcijos ir įrenginiai, šių tikslų įgyvendinimui.  Viena tokių naujovių yra Šiaulių apskrityje vietinės reikšmės kelio susikirtimo su geležinkelio linija Pakruojis – Petrašiūnai vietoje įrengta Edilon LC-L tipo pervažos konstrukcija. Edilon LC siūlo unikalų sprendimą, kuris sujungia idealų kelio balasto pagrindą, bėgių sujungimą ir kelio grindimą į vieną monolitinį vienetą (pagrindinis šios dangos elementas yra gelžbetoninė plokštė).
 
  1. Vientisa gelžbetoninė plokštė
  2. Bėgių užtvirtinimas – izoliuotų bėgių ERS sistema
 
Edilon LC-L tipo dangos išskirtinis privalumas – trumpas montavimo laikas (kurį galima atlikti per naktį, maksimaliai sutrumpinant eismo pertraukos trukmę). Tai pasiekiama naudojant paruoštus pervažos konstrukcinius elementus naudojant  optimalaus  ilgio plokštes, parinktas pagal autokelio plotį.
 
Edilon LC-L tipo danga sustabdo destrukcinį vandens poveikį dėl hermetinės erdvės tarp bėgio galvutės ir fundamento, o taip pat sujungimo vietoje tarp plokščių. Viršutinis plokščių paviršius su suformuotu nuolydžiu, o taip pat galimybe panaudoti drenažinius latakus sumontuotus plokščių galuose, supaprastina vandens nuvedimą nuo pervažos.
 
Edilon LC-L tipo danga – tai sprendimas kuris atitinka ir artimiausiu metu atitiks visus reikalavimus keliamus geležinkelio ir autokelio naudotojų. Šis sprendimas visapusiškai užtikrina saugų traukinių ir autotransporto eismą per pervažą. Plokščių sistema leidžia autotransportui vienalyčiai pravažiuoti pervažą.
 
Pagrindiniai privalumai                                
  • Išvengiama vertikalių kelio nelygumų;
  • Vibracijos sumažėjimas dėl elastinio bėgių tvirtinimo;
  • Tolydus ir ribotas nusėdimas;
  • Greitas ir paprastas montavimas;
  • Minimali eksploatacinė priežiūra;                  
  • Tvirta ilgaamžė struktūra ;                 
  • Viena struktūra monolitinis vienetas;                 
  • Tolydus elastinis bėgių tvirtinimas;                    
  • Gluotnus perėjimas tarp bėgių ir autokelio;
  • Puiki kelio elektros izoliacija.

AB „Lietuvos geležinkeliai" įgyvendindami projektą „Eismo saugumo užtikrinimo programa (ekstremalių ir krizinių situacijų geležinkelyje valdymo sistemos atnaujinimas)" įsigijo Vokietijos kompanijos Kirow Ardelt GmbH gamybos daugiafunkcinį MULTI TASKER serijos geležinkelio kraną MT KRC 1600 LT, pritaikytą eksploatuoti 1520 mm pločio geležinkelio vėžėje. Kirow Ardelt lyderiauja pasaulyje pagal geležinkelio kranų gamybą. Šis kranas puikiai tinkamas kelio ir pervažų konstrukcijų klojimui, iešmų įtaisymui, nelaimingų atsitikimų padarinių šalinimui, įvairiems kelio statinių remonto ar statybos darbams bei kitoms reikmėms.

Pagrindiniai krano MT KRC 1600 LT parametrai:
•Maksimali keliamoji galia 160 tonų;
•8 ašys;
•Teleskopinė atsvara. Transportuojant atsvara gali būti nuimama;
•Atskirai besisukanti strėlė darbui gabarite;
•Maksimalus pervežimo greitis sąstate 100 km/h;
•Maksimalus darbinis greitis sava eiga 25 km/h;
•Ilgis, matuojant per autosankabų ašis 15 000 mm;
•Bendras ilgis pervežimo padėtyje 19 067 mm.